Sporcu Beslenmesi

Sporcularda, yapılan sporun kalitesini yükseltmek ve sağlıklı bir fiziksel yapıya sahip olabilmek için yeterli ve dengeli beslenme büyük önem taşımakta. Sporcuların beslenmesi yaptığı spor türüne, süresine, sıklığına, yaş, cinsiyet, hastalıklar vb. kriterlere göre değerlendiriyorum.

Amacım;Spor yaparken sporcunun enerji metabolizmasını, kendi kilosu ve antrenmanına uygun kaloriyi bilmesi, buna uygun beslenmesi performansını arttırarak başarıyı daha kolay elde etmesine yardımcı olmak.

Süreç nasıl ilerliyor?

  • Ayrıntılı şekilde  beslenme değerlendirme formunuzu uyguluyor ve değerlendiriyorum.Son 3 ay içinde yapılmış olan kan bulgularınız ile birlikte beslenmenizi şekillendiriyorum.Görüşme sırasında bir günlük besin tüketim kaydınızı (tüm gün saatiyle birlikte yediklerinizi ve içtiklerinizi) alacağım. Dilerseniz önceden yazıp getirebilirsiniz.
  • Fitmate ve vücut analizi cihazı ile yapacağım ayrıntılı ölçüm sonucunuzda yağ ve kas dokusu ağırlığınız, BKI değeriniz, bel kalça oranınız, bölgesel yağ ve kas dokusu dağılımlarınız gibi parametleri anlatıp yorumlayacağım.Tüm bu veriler doğrultusunda ulaşmak istediğimiz hedef kilonuzu belirleyeceğiz. Ve hedef kiloya ulaşmak için hemen yola çıkacak ‘Kişiye özel diyet’ programınızı birlikte planlayacağız.
  • Her hafta veya 15 günde 1 belirli bir gün belirleyerek düzenli görüşmelerimize de başlıyor olacağız. Haftalık kilo takibimiz her program çeşidinde mevcut.Kilo takibinin doğru yapılabilmesi için; randevularımızın aynı gün ve aynı saatte, aynı kıyafetlerle ve aynı tokluk düzeyinde olması önemlidir. Haftalık vücut analizi ölçümlerinizi yaptıktan sonra genel olarak haftanın değerlendirmesini yapıp; doktorunuzun rutin kontrollerinin sonucuna, bir önceki haftaki kilo alma-verme sonucuna, istek ve önerilerinize, varsa o hafta gerçekleşecek sosyal etkinlikleriniz veya seyahat, iş toplantılarına uygun özellikte yeni  diyet programınızı birlikte planlayacağız.