Gebelik Dönemi Beslenme

Dünyanın en güzel sürecini yaşarken beslenme tarzınız sizin ve bebeğinizin sağlığı için çok önemli.

Hamilelik döneminde kaç kilo almalısınız?Hangi besinleri tüketip, hangilerini tüketmemelisiniz?, Hamilelik döneminde ihtiyacınız olan besin miktarları ne kadar? vb. sorular aklınızı mı karıştırıyor?Kafanızdaki bu sorulara cevap oluyoruz.

Süreç nasıl işliyor?

  • Ayrıntılı şekilde  beslenme değerlendirme formunuzu uyguluyor ve değerlendiriyorum.Son 3 ay içinde yapılmış olan kan bulgularınız ile birlikte beslenmenizi şekillendiriyorum.Görüşme sırasında bir günlük besin tüketim kaydınızı (tüm gün saatiyle birlikte yediklerinizi ve içtiklerinizi) alacağım. Dilerseniz önceden yazıp getirebilirsiniz.
  • Vücut analizi cihazı ile yapacağım ayrıntılı ölçüm sonucunuzda yağ ve kas dokusu ağırlığınız, BKI değeriniz, bel kalça oranınız, bölgesel yağ ve kas dokusu dağılımlarınız gibi parametleri anlatıp yorumlayacağım
  • Tüm bu veriler doğrultusunda ulaşmak istediğimiz hamilelik dönemi bitimi için hedef kilonuzu belirleyeceğiz. Ve hedef kiloya ulaşmak için hemen yola çıkacak; ‘Kişiye özel diyet’ programınızı birlikte planlayacağız. Uygulayamayacağınız bir beslenme programı hiçbir işe yaramaz; işte bu yüzden birlikte planlayacağız.
  • Her hafta veya 15 günde 1 belirli bir gün belirleyerek düzenli görüşmelerimize de başlıyor olacağız. Haftalık kilo takibimiz her program çeşidinde mevcut.Kilo takibinin doğru yapılabilmesi için; randevularımızın aynı gün ve aynı saatte, aynı kıyafetlerle ve aynı tokluk düzeyinde olması önemlidir. Haftalık vücut analizi ölçümlerinizi yaptıktan sonra genel olarak haftanın değerlendirmesini yapıp; doktorunuzun rutin kontrollerinin sonucuna, istek ve önerilerinize, varsa o hafta gerçekleşecek sosyal etkinlikleriniz veya seyahat, iş toplantılarına uygun özellikte yeni  diyet programınızı birlikte planlayacağız.